ΝΕΟΤΕΡΑ
latest

728x90

468x60

Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2020

Ξανά σε λειτουργία η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης – Πώς θα γίνονται τα δρομολόγια


Σύμφωνα με πληροφορίες από τον ΟΣΕ έγινε μία γιγαντιαία κινητοποίηση για να αποκατασταθούν οι ζημιές στην υποδομή της γραμμής οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις είναι σημαντικές

Σε λειτουργία τέθηκε από νωρίς το πρωί η σιδηροδρομική γραμμή Λιανοκλάδι-Λάρισα, μετά τον αποκλεισμό της λόγω εκτεταμένων καταστροφών από τον «Ιανό». Συμφωνα με πληροφορίες από τον ΟΣΕ έγινε μία γιγαντιαία κινητοποίηση για να αποκατασταθούν οι ζημιές στην υποδομή της γραμμής οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις είναι σημαντικές.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στην κυκλοφορία δόθηκε η μία από τις δύο γραμμές (η γραμμή προς Αθήνα, λεγόμενη και γραμμή καθόδου). Με την επαναλειτουργία της μπορούν και πάλι να ξεκινήσουν τα επιβατικά και εμπορικά δρομολόγια.

Στο διάστημα της διακοπής του τμήματος Λιανοκλάδι-Λάρισα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε δρομολογήσει λεωφορεία για να εξυπηρετήσει τους επιβάτες της. Μέχρι την Κυριακή υπολογίζεται ότι η μονή γραμμή θα περιοριστεί στο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός ενώ, η πλήρης αποκατάσταση και επαναλειτουργία και της δεύτερης γραμμής εκτιμάται οτι θα συμβεί στις αρχές Οκτωβρίου.

Η γραμμή δίδεται με κυκλοφορία αλλά ειδικά τις πρώτες ημέρες οι ταχύτητες θα είναι μειωμένες και βαθμιαία θα αυξάνονται.

Τα έργα αποκατάστασης, σύμφωνα με πληροφορίες, στο τμήμα μέχρι τον Δομοκό έχει αναλάβει για λογαριασμό της ΕΡΓΟΣΕ η κοινοπραξία που είχε αναλάβει την εργολαβία-σκούπα ενώ στο τμήμα από το Δομοκό μέχρι και τη Λάρισα συνεργεία του ΟΣΕ.

Αυτό πάντως που επισημαίνεται είναι πως θα χρειαστεί η εκπόνηση μελετών για την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων για να θωρακιστεί η νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων σε περίπτωση επανάληψης ακραίων καιρικών φαινομένων. Σε αυτό συνέβαλαν οι μεγάλες ζημιές που συνέβησαν σε τρία σημεία του αποκλεισμένου μέχρι και χθες το βράδυ τμήματος.

[ads-post] 

Το πρώτο είναι στη 230ο χλμ, στην περιοχή του χωριού Στύρφακας πάνω από το Λιανοκλάδι όπου διαπιστώθηκαν κατολισθήσεις. Το δεύτερο σημείο είναι η νότια είσοδος της Σήραγγας Όθρυος όπου διαπιστώθηκε κατολίσθηση με παράλληλη καταστροφή πολλών τεχνικών.

Το τρίτο σημείο είναι από το 304ο μέχρι το 310ο χλμ όπου παρατηρήθηκαν πλημμυρικά φαινόμενα, ενώ πλημμύρισε και ο σταθμός στο Παλαιοφάρσαλο.

Σε κάθε περίπτωση η ανταπόκριση και το άνοιγμα της γραμμής επετεύχθη σε αρκετά σύντομο χρονικό διάστημα αν σκεφτούμε το εύρος των καταστροφών και το μεγάλο μήκος του αποκλεισμένου από την κακοκαιρία τμήματος.

Είναι δε μεγάλη τύχη, δεδομένων των ζημιών, που κατά τη διάρκεια της καταιγίδας, δεν εγκλωβίστηκε στον ορεινό όγκο κάποιο επιβατικό τρένο, αλλά ένα εμπορικό. Σε κάθε περίπτωση ο αποκλεισμός του τμήματος λόγω της θεομηνίας θα πρέπει να χτυπήσει καμπανάκια για την αποτελεσματική θωράκιση της γραμμής και να μην χρειαστεί να αντιμετωπιστεί παρόμοιο γεγονός (σε αυτή την έκταση τουλάχιστον) στο μέλλον.


Πηγή: news247.gr



« Προηγουμενο
Επομενο »

Δεν υπάρχουν σχόλια