ΝΕΟΤΕΡΑ
latest

728x90

468x60

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

Ο Θεός έπλασε τη γυναίκα και ο Dior την ...ξαναέπλασε


Μπορεί το 1956 ο Roger Vadim με το «Κι ο Θεός έπλασε τη γυναίκα» να καθιέρωνε την Brigitte Bardot ως το απόλυτο σύμβολο της γυναικείας θηλυκότητας, όμως η πραγματική επανάσταση που θα άλλαζε για πάντα την εμφάνιση και το στυλ της γυναίκας ξεκίνησε λίγα χρόνια νωρίτερα.

Ήταν μια επανάσταση με κοινωνικές προεκτάσεις και με ισχυρή συμβολή στη δημιουργία ενός διαφορετικού και πιο θηλυκού τύπου γυναίκας. Μια επανάσταση που είχε την υπογραφή του Christian Dior και την κωδική ονομασία: New Look.



Η Μπριζίτ Μπαρντό με τουαλέτα Ντιόρ:



Η παρουσίαση του New Look και η εκτόξευση του Dior

Το ημερολόγιο έγραφε 12 Φεβρουαρίου 1947 όταν ο Christian Dior, σε ηλικία 42 ετών, παρουσίασε την πρώτη του κολεξιόν που αποτελούνταν από 90 δημιουργίες φορεμένες από 6 μοντέλα. Την ονόμασε “Corolle” που σήμαινε κύκλος από πέταλα λουλουδιών. Ο Dior είχε πάθος για τα λουλούδια, τα οποία ήταν γι’ αυτόν μια πηγή διαρκούς έμπνευσης. Άλλωστε σε ανύποπτη στιγμή είχε πει, ότι «το πιο θεϊκό πράγμα στη γη μετά τις γυναίκες, είναι τα λουλούδια». Όλη η collection αλλά και η διακόσμηση του κτιρίου ήταν βασισμένη στις μορφές και το άρωμά τους. Το κτίριο της οδού Montaigne ήταν στολισμένο με φοίνικες στην είσοδο έτοιμο για να υποδεχτεί δημοσιογράφους, διάσημους καλεσμένους, αγοραστές αλλά και φίλους του Dior. Το εσωτερικό του κτιρίου ήταν στολισμένο με λευκά κρίνα καθώς ήταν από τα αγαπημένα του λουλούδια και το άρωμα Miss Dior ήταν στον αέρα για να προϊδεάσει τους καλεσμένους για το θέαμα.



Η γραμμή του 1947, με τις φαρδιές φούστες και τη στενή μέση, προκάλεσε αμέσως παγκόσμια αίσθηση. Ήταν μια κολεξιόν – σταθμός που έμεινε στην ιστορία όχι ως “Corolle” αλλά με ένα όνομα που συμβόλιζε ακριβώς το μέγεθος της επιρροής της στην παγκόσμια μόδα. Μετά το τέλος της επίδειξης, η αρχισυντάκτρια του Harper’s Bazaar, Carmel Snow, έχοντας δει τις μοναδικές γραμμές, τα ιδιαίτερα μήκη και τη μικροσκοπική μέση που δημιουργούσαν τα κοψίματα στις φούστες, αναφώνησε: «Αυτό είναι μια πραγματική επανάσταση αγαπητέ Christian, τα φορέματα σου έχουν ένα τόσο έντονο new look!». Ένας ανταποκριτής του Reuters, που βρισκόταν μπροστά στη σκηνή, έγραψε τη φράση σε ένα σημείωμα και το πέταξε κάτω από το μπαλκόνι όπου περίμενε ένας ταχυδρόμος του ειδησεογραφικού πρακτορείου. Τα νέα ταξίδεψαν την ίδια μέρα στις ΗΠΑ και μάλιστα πιο γρήγορα από τη Γαλλία όπου οι εφημερίδες ήταν σε απεργία. Το όνομα “New Look” είχε μείνει στην ιστορία.    

      

Διάσημες σταρ, όπως η Rita Hayworth και η Margot Fonteyn αγοράζουν και φορούν κομμάτια του Dior και ο οίκος απογειώνεται ακόμα περισσότερο. Ο Christian Dior καλείται να παρουσιάσει μία προσωπική κολεξιόν για την Αγγλική βασιλική οικογένεια αν και ο βασιλιάς Γεώργιος απαγορεύει στις νεαρές πριγκίπισσες, Elizabeth και Margaret, να υιοθετήσουν το New Look μιας που αυτό μπορεί να θέσει κακό παράδειγμα σε μία μεταπολεμική εποχή γεμάτη καθωσπρεπισμούς. Την ίδια στιγμή, ο Οίκος παίρνει την πρωτοκαθεδρία στα γυναικεία αρώματα με το Miss Dior, ενώ το 1966 κάνει ντεμπούτο το Eau Sauvage  που κυριάρχησε στην αγορά ανδρικών αρωμάτων.

Από την Brigitte Bardot και τον Alain Delon στη Monica Belucci και την Charlize Theron

Ο ξαφνικός θάνατος του Christian Dior το 1957 από καρδιακή προσβολή φέρνει 2.500 άτομα σε μια άνευ προηγουμένου κηδεία και τον Οίκο σε απόλυτη σύγχυση. Η απόφαση όμως να ανατεθεί η καλλιτεχνική διεύθυνση στον 21χρονο τότε Yves Saint Laurent αποδεικνύεται σωτήρια για την επιβίωση του Οίκου.
Τα επόμενα χρόνια, ο Οίκος Dior σταδιακά γιγαντώνεται και καθίσταται ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα brands στον κόσμο, ενώ σταρ όπως η Monica Belucci, η Charlize Theron, η Natalie Portman, η Rihanna και o Johnny Depp γίνονται τα πρόσωπα και οι πρεσβευτές του Οίκου Dior.      
Παράλληλα, ο Οίκος περνά στα χέρια του Ομίλου LVMH, του μεγαλύτερου ομίλου με είδη πολυτελείας στον κόσμο με ετήσια έσοδα που ξεπερνούν τα 30 δισ. ευρώ, με επικεφαλής το δισεκατομμυριούχο Bernard Arnauld.



O Dior και η Ελλάδα

Ο Dior αγαπούσε την Ελλάδα και μάλιστα επισκεπτόταν συχνά τη Μύκονο από όπου έπαιρνε υφάσματα για τις δημιουργίες του. Μάλιστα, μία από τις επόμενες κολεξιόν του δημιουργήθηκε αποκλειστικά από μυκονιάτικα υφαντά. Συνήθιζε να λέει ότι ο πολιτισμός της χώρας μας αποτελούσε μια διαρκής πηγή έμπνευσης για τις δημιουργίες του. Και η αγάπη του για τη χώρα μας ήταν αυτή που τον οδήγησε να οργανώσει το 1951 μια άνευ προηγουμένου επίδειξη στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης. Τα μοντέλα του Dior φωτογραφήθηκαν μπροστά από τις Καρυάτιδες ακτινοβολώντας την αίγλη τους και την επιβλητικότητα του χώρου. Τη φωτογράφηση έκανε ο αγαπημένος φωτογράφος του Dior, Jean-Pierre Pedrazzini, που δούλευε τότε για το Paris Match.



Η θυγατρική του Οίκου Dior στην Ελλάδα ενισχύει την παρουσία της στη χώρα

Στη χώρα μας ο Οίκος Dior εκπροσωπείται από την Parfums Christian Dior Hellas, 100% θυγατρική του Οίκου, που πρωταγωνιστεί εδώ και 25 χρόνια στην ελληνική αγορά καλλυντικών ειδών. Με επικεφαλής την Ίνα Αργυρίου, μία από τις ελάχιστες γυναίκες στο top management εταιρειών τέτοιου βεληνεκούς, η εταιρεία όχι μόνο έμεινε όρθια μέσα στην κρίση αλλά μάλιστα ενίσχυσε τα οικονομικά της μεγέθη αυξάνοντας παράλληλα και το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας που πλέον αριθμεί περισσότερο από 200 εργαζομένους. Ενδεικτική της επιτυχημένης πορείας της ελληνικής θυγατρικής ήταν η στρατηγική απόφαση του Οίκου Christian Dior να ενισχύσει την παρουσία του στην Ελλάδα και να προχωρήσει σε νέες επενδύσεις στην ελληνική αγορά.    








Πηγή: iefimerida.gr

« Προηγουμενο
Επομενο »

Δεν υπάρχουν σχόλια