Τριπλή «καμπάνα» σε χιλιάδες οδηγούς αυτοκινήτων του ν. Λάρισας είτε γιατί "αμέλησαν" να καταβάλουν τα φετινά τέλη κυκλοφορίας, είτε γιατί παρέκαμψαν τον τεχνικό έλεγχο των ΚΤΕΟ ή τα έχουν ανασφάλιστα, ετοιμάζει από το τέλος του μήνα το Υπ. Οικονομικών. Η Γ.Γ.Δ.Ε. σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών ολοκληρώνει στο τέλος του μήνα τις διασταυρώσεις και ενεργοποιεί άμεσα τις διαδικασίες για την ανάρτηση των ειδοποιητηρίων στο taxis και την είσπραξη των ποσών.
Η φορολογική "επίθεση" του Υπ. Οικονομικών στους ιδιοκτήτες των οχημάτων είναι αναπόφευκτη φέτος καθώς έχουν καταγραφεί ως έσοδα στον προϋπολογισμό, με το ζήτημα των ανασφάλιστων οχημάτων να εξελίσσεται σε μείζον για το νομό, καθώς τους τελευταίους μήνες ο αριθμός τους παρουσιάζει ραγδαία αύξηση, τη στιγμή μάλιστα που έχουν πολλαπλασιαστεί τα ατυχήματα με ανασφάλιστους οδηγούς. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε στην "Ε" ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κ. Ελλάδας Δημ. Παπανικολάου, ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων στο νομό ξεπερνά σήμερα τα 20.000 (από 15.000 - 18.000 που υπολογίζονταν μέχρι πρότινος) ενώ ένα στα τρία καταγεγραμμένα ατυχήματα εμπλέκεται ανασφάλιστο όχημα…
ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Ειδικότερα πρώτοι στο στόχαστρο του ΥΠΟΙΚ θα μπουν όσοι δεν κατέβαλαν τα τέλη κυκλοφορίας, η προθεσμία των οποίων ολοκληρώθηκε προ μηνός. Οι κάτοχοι των οχημάτων θα κληθούν με ειδοποιητήρια, που θα τους κοινοποιηθούν στα e-mail τους, μέσω των εφαρμογών του taxis.
Η προθεσμία που θα δοθεί για να προσέλθουν στα υποκαταστήματα των τραπεζών ή των ΕΛΤΑ θα είναι ένα μήνας και μέσα στο διάστημα αυτό θα πρέπει να πληρώσουν εφάπαξ το διπλάσιο του ποσού που αναλογούσε στα τέλη τους. Αν η προθεσμία παρέλθει, τα μη πληρωθέντα ποσά θα θεωρούνται ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και οι αρμόδιες εφορίες θα μπορούν να τα διεκδικήσουν με μέτρα αναγκαστικής είσπραξης. Δηλαδή με κατασχέσεις καταθέσεων και εισοδημάτων. Πάντως οι οφειλέτες έχουν τη δυνατότητα να εντάξουν την οφειλή την «πάγια ρύθμιση» του ν. 4152/2013, που προσφέρει 12 μηνιαίες δόσεις και σε ειδικές περιπτώσεις 24. Εννοείται πως για όσο διάστημα παραμένουν απλήρωτα τα τέλη κυκλοφορίας για ένα όχημα, ο κάτοχός του δεν μπορεί να το μεταβιβάσει.
ΓΙΑ ΤΟ ΚΤΕΟ
Σημαντικά πρόστιμα θα αναγκαστούν να πληρώσουν και όσοι δεν πέρασαν το αυτοκίνητό τους από ΚΤΕΟ. Οι εκτιμήσεις του υπ. Μεταφορών κάνουν λόγο για 800.000 ιδιοκτήτες πανελλαδικά που δεν πέρασαν από τεχνικό έλεγχο, ωστόσο στελέχη των Κέντρων Ελέγχων Οχημάτων θεωρούν πως ο αριθμός ξεπερνά το 1,5 εκ. οχήματα. Σημαντικός είναι και ο αριθμός των Λαρισαίων ιδιοκτητών οχημάτων που αποφεύγουν το ΚΤΕΟ. Σχολιάζοντας το θέμα ο πρόεδρος των Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων και πρόεδρος της ΟΕΒΕ Λάρισας Δημ. Παληογιάννης, επισήμανε πως το ποσοστό τους έχει μειωθεί ωστόσο ένας μεγάλος αριθμός οχημάτων δεν περνά από το νόμιμο τεχνικό έλεγχο
Όλοι αυτοί πλέον, όπως διευκρίνισε, εκτός από το πρόστιμο των 150 ευρώ που θα εμφανιστεί απευθείας στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα του taxis και στην προσωποποιημένη πληροφόρηση, θα πρέπει να καταβάλουν και το κόστος του ελέγχου και το πρόστιμο του ΚΤΕΟ για την καθυστέρηση που υπήρξε.
Να σημειωθεί πως όσοι οδηγοί πέρασαν προσφάτως έστω και εκπρόθεσμα από ΚΤΕΟ δεν θα πληρώσουν το πρόστιμο των 150 ευρώ. Ήδη το Υπ. Οικονομικών όπως έχει ενημερώσει θα εκδώσει σχετική εγκύκλιο.
ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ Ι.Χ.
Στο στόχαστρο βεβαίως θα μπουν και όσοι έχουν σε κυκλοφορία ανασφάλιστο ΙΧ. Η αποστολή των ειδοποιητηρίων έχει καθυστερήσει αρκετά με αποτέλεσμα ο αριθμός των συμβολαίων που δεν ανανεώθηκαν να είναι σήμερα σημαντικός.
Όπως επισημαίνει ο κ. Παπανικολάου "το μέτρο εντοπισμού των ανασφάλιστων ΙΧ θα έπρεπε να έχει ενεργοποιηθεί από πέρυσι το Σεπτέμβριο. Τότε πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων, θορυβημένοι από την ενεργοποίηση του μέτρου "στριμώχτηκαν" στα ασφαλιστικά γραφεία, είτε για να ανανεώσουν συμβόλαια είτε για να συνάψουν νέα. Όμως η αναβλητικότητα του ΥΠΟΙΚ στην αποστολή των ειδοποιητηρίων λειτούργησε αρνητικά και οι οδηγοί… αναθάρρησαν".
Σε κάθε περίπτωση τα ονόματα των οδηγών που δεν έχουν ασφάλιση θα προκύψουν από τη διασταύρωση των ηλεκτρονικών βάσεων της ΓΓΔΕ και της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, που εμπεριέχουν όλα τα ΙΧ με ενεργή ασφάλεια. Όταν ο οδηγός Ι.Χ. παραλάβει το ειδοποιητήριο, πάλι μέσω taxis, πρέπει μέσα σε οκτώ ημέρες είτε να αποδείξει πως είναι ασφαλισμένο το όχημά του και εκ παραδρομής εμφανίστηκε στον κατάλογο της ΓΓΔΕ, είτε να επιλέξει σε ποια εταιρεία θα προχωρήσει στην ασφάλιση του οχήματός του. Το πρόστιμο όμως των 250 ευρώ δεν θα το αποφύγει. Αν δεν συμμορφωθεί, ο νόμος προβλέπει την επιβολή νέου προστίμου 500 ευρώ σε συνδυασμό με τις διοικητικές και ποινικές κυρώσεις που είναι αυστηρές. Ο νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα θυμίζουμε ισχύει από τον Μάιο του 2014 και προβλέπει πρόστιμα, τα οποία βέβαια επιβάλλονται μόνο σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία. Τα πρόστιμα αυτά είναι αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για δέκα μέρες, αφαίρεση πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για έξι μήνες, για δύο χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για τρία χρόνια σε περίπτωση υποτροπής, χρηματικό πρόστιμο 1.000 ευρώ για επαγγελματικά οχήματα, 500 ευρώ για τα επιβατικά και 250 ευρώ για τα δίκυκλα και τέλος φυλάκιση από δύο μήνες μέχρι ένα χρόνο και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα.
Πηγη: eleftheria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου